Κάτι σαν γνωριμία........

Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Σεξ τύπου ξεπέτας και τύπου ερωτικής απαγγελίας




Σέξ,σαρκική ένωση,επαφή του κορμιού σου με το δικό της.Στην καθομιλουμένη η ίδια μονοσύλαβη λέξη προσδιορίζει κάθε επαφή,θαρρείς και πρόκειται για μια απόλυτα τυποποιημένη διαδικασία που γίνεται με τον ίδιο τρόπο είτε το κάνουμε με διαφορετικούς ανθρώπους είτε κάθε φορά που το κάνουμε με τον ίδιο άνθρωπο.Αυτή ακριβώς είναι η αισχρότητα και η φτήνια όταν σεξ-ολογείς,το να απλοποιείς και να τυποποιείς,το να εξομειώνεις μια πλούσια γλώσσα ,όπως αυτήν του σώματος,σε μονότονο και αρχέγονο βρεφικό βάβισμα.Στην πραγματικότητα ότι γίνεται (ή δεν γίνεται) κατα την διάρκεια της σεξουαλικής επαφής μπορεί άλλοτε να λέει τόσα πολλά κι άλλοτε ελάχιστα.Κάποιες φορές μπορεί να κάνεις μ'έναν άνθρωπο τόσα πολλά και όμως να σημαίνουν λίγα και κάποιες φορές να κάνεις λίγα που όμως σημαίνουν τόσα πολλά.Πιστεύω ότι όλοι έχουμε εμπειρίες ή εγγραφές ώστε να κατανοούμε αυτήν την πολυσημία στο σεξ,το να μπορείς μέσω αυτού να διαπραγματεύεσαι και να επικοινωνείς άλλοτε πολλά,άλλοτε λίγα και άλλοτε τίποτα.

Στον τίτλο αναφέρομαι σε δυο τύπους επαφής,τον τύπο της ξεπέτας και το ερωτικό σέξ.Οι τύποι αυτοί αντιστοιχούν σε δυο άκρα συνομιλίας των δυο κορμιών και τα ονόματα που έδωσα (ξεπέτα και ερωτικό σέξ) αντιστοιχούν σε όρους κοινής εμπειρίας ώστε να είναι εύκολα κατανοητοί απ τους περισσότερους.Έτσι,στο σέξ της ξεπέτας πρωταγωνιστούν περισσότερο σωματικές παράμετροι,η ανάγκη μας για σεξουαλική εκφόρτιση,η εκτόνωση ζωϊκών (βιολογικών) διεγέρσεων (ορμών).Στο ερωτικό σέξ η σεξουαλική ορμή παίζει,επίσης,σημαντικό ρόλο χωρίς όμως να είναι ο μόνος πρωταγωνιστής.Συναισθήματα (συντροφικής) πρόσδεσης έχουν επίσης μια έντονη και καθοριστική παρουσία.Για να είμαστε δίκαιοι,σε μια σχέση η συνεύρεση των δυο συντρόφων βρίσκεται συνήθως κάπου ανάμεσα σε αυτά τα δυο άκρα ,είναι ένα μίγμα σέξ ξεπέτας και ερωτικού σέξ σε μια αναλογία που κάθε φορά ποικίλει.


Στο σέξ τύπου ξεπέτας η κύρια τάση είναι η βιολογική εκτόνωση και ακριβώς αυτή η τάση προσδιορίζει την ηδονική εμπειρία.Όσο τα σώματα μας λυτρώνονται απ την σεξουαλική ένταση τόσο πιο κοντά βρισκόμαστε στην ηδονική κορύφωση.Το crescendo απόλαυσης γνωρίζει,λοιπόν,το μέγιστο του προς το τέλος της επαφής και οι δυο εραστές είναι στοιχισμένοι προς αυτό το τέλος.Αντίθετα,στο ερωτικό σέξ, η ισχυρή παρουσία των αισθημάτων πρόσδεσης στολίζει όλη την διαδρομή της επαφής.Η ανάγκη συνέκφρασης της συντροφικής αγάπης σπέρνει ερωτικά αξιοθέατα σε όλη την διαδρομή.Αν στο σέξ της ξεπέτας το ταξίδι ομορφαίνει φτάνοντας στον προορισμό,στο ερωτικό σέξ είναι αξιοσημείωτα απολαυστική όλη η πορεία.Το ζευγάρι κινείται με μικρότερες ταχύτητες ακριβώς γιατι δελεάζεται απ τα κατα τόπους θέρετρα της διαδρομής.





Απ'το παραπάνω γίνεται κατανοητό το γιατί στο σέξ της ξεπέτας η κολπική διείσδυση και ο οργασμός αποτελούν τις κορυφαίες στιγμές της επαφής.Στο ερωτικό σέξ η διείσδυση και ο οργασμός είναι σημαντικές στιγμές αλλά όχι οι μόνες και ίσως όχι και οι κορυφαίες.Η επιθυμία πρόσδεσης με την/τον σύντροφο μας δίνει ηδονικές ανάσες σε κάθε επιμέρους φάση της σεξουαλικής αλληλεπίδρασης.Παράλληλα με τον στόχο "να τελειώσουμε" που είναι βασικό ζητούμενο της ξεπέτας,οι δυο σύντροφοι διεκδικούν το να είναι ή να παραμείνουν μαζί.Έτσι στο ερωτικό σέξ διαστέλλεται ο χρόνος ακριβώς γιατί η επικτακτική ανάγκη σεξουαλικής εκφόρτισης αντισταθμίζεται απ την παρατεταμένη ηδονή της συντροφικής σύζευξης.

Κοιτάζοντας το τελετουργικό αυτών των δυο πόλων σεξουαλικής πραγμάτωσης,μπορούμε να πούμε ότι στο σέξ τυπου ξεπέτας επικρατούν περισσότερο απότομες,βίαιες, σπασμωδικές κινήσεις που η χορογραφία τους παραπέμπει σε πιο λάτιν ρυθμούς.Το ζευγάρι ξεσπά σε κραυγές κορύφωσης που μάλλον είναι το χαρακτηριστικό ηχητικό σήμα της ξεπέτας. Στο ερωτικό σέξ οι κινήσεις είναι πιο αρμονικές που παραπέμπουν σε βάλς ή τάγκο φιγούρες ,εκτεταμένης και παρατεταμένης σωματικής επαφής.Ηχητικά είναι λιγότερο θορυβώδες σέξ ίσως γιατί διατυπώνονται περισσότερα πράγματα και με άλλους τρόπους (πλην του ήχου).Οι ψίθυροι ερωτικού λόγου ενδεχομένως και η ρομαντική μουσική που μπορεί να ακούγεται,μελοποιούν τις ηδονικές φωνήσεις.Τα πολύμορφα,παρατεταμένα,ολόσωμα φιλιά ,τα ατέλειωτα χάδια,οι λαίμαργες λειχίες,τα ασφυκτικά ρουφήγματα....είναι οι μη ηχητικοί φθόγγοι με τους οποίους ο εραστής διατυπώνει την συναισθηματική του εμπειρία και την αναρτά στην επιδερμίδα της/του ερωτικού του συντρόφου.Καθώς στην ξεπέτα επικρατεί η εκτόνωση,οι εκπνοές που συνοδεύουν την εκτόνωση αυτή φωνούνται σαν οργασμικές ιαχές.Στο ερωτικό σέξ η έκφραση της συναισθηματικής πρόσδεσης επεκτείνεται και σε απτικά σήματα (σήματα σωματικής επαφής όπως τα φιλιά,χάδια κλπ) πλην των φωνητικών.




Οι δυο τύποι επαφής διαφοροποιούνται και σε ότι αφορά τα μετα τον οργασμό συμβαίνοντα.Στο σέξ ξεπέτας η επικέντρωση στην εκτόνωση δαπανά μυϊκή ενέργεια και η σωματική εξάντληση είναι εντονότερη.Το οργασμικό τέλος σηματοδοτεί την απελευθέρωση απ τη σεξουαλική ένταση.Ακολουθεί,λοιπόν,η απόσυρση των δυο συντρόφων στον προσωπικό τους χώρο (στρέψιμο στο δικό τους πλευρό, επιστροφή στο σπίτι κλπ) όπου μέσα απο κατα μόνας δραστηριότητες (μοναχικό κάπνισμα-φαγητό-ύπνος) ανακτούν την ενέργεια που δαπάνησαν.Στο ερωτικό σέξ αν και υπάρχει επίσης δαπανόμενο έργο η ανάκτηση των δυνάμεων γίνεται με πιο συντροφικό τρόπο.Το ζευγάρι συνεχίζει να ερωτοτροπεί και μαζί παραδίδονται στην αγκαλιά του Μορφέα και ακριβώς αυτη η εξέλιξη λειτουργεί ως ένας ακόμα ερωτικός οργασμός.

Μέσα απο αυτήν την χοντροκομμένη κατηγοριοποίηση δεν υπαινίσομαι έναν δυϊσμό του τύπου ανώτερο και κατώτερο σέξ.Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να σκιαγραφήσω την ποικιλότητα της σωματικής επαφής.Το σεξ μπορεί να έχει μια εκφραστική πλαστικότητα ανάλογη με αυτήν του προφορικού ή γραπτού λόγου.Τα μηνύματα που μπορουν να διατυπώνουν και να επικοινωνούν οι εραστές είναι πολλά.Η σωματική επικοινωνία δεν είναι ούτε απλή,ούτε μονότονη,ούτε τηλεγραφική.Ακόμα και η παθολογία του σέξ (ψυχογενούς τύπου) μπορεί να μην είναι τίποτα παραπάνω απο μια μορφή διατύπωσης προβλημάτων σχέσης των δυο συντρόφων.


Ένα άλλο σημείο για το οποίο θα ήθελα να προβληματιστούμε ,άντρες και γυναίκες, είναι το χρίσμα του σέξυ άντρα/γυναίκας.Όλοι επιθυμούμε να είμαστε σεξουαλικά ποθητοί στο άλλο φύλο,να διεγείρουμε τον σεξουαλικό πόθο.Στην προσπάθεια μας ,λοιπόν,να κυνηγήσουμε και να αποκτήσουμε αυτήν την "μαγική " δύναμη, προσκυνούμε κάποια πρότυπα (sex idols) και προσπαθούμε να κοπιάρουμε το ζευγάρωμα τους.Αυτό είναι άλλη μια ανάκλαση της τάσης μας να τυποποιούμε το σέξ,να το απλοποιούμε και να το κάνουμε μανιέρα.Αυτή η τάση μπορεί να γίνει ιδιαίτερα καταναγκαστική και κυρίως στις γυναίκες.Άν αποδεχτούμε ότι το σέξ είναι μια γλώσσα έκφρασης τότε σέξυ είναι αυτός που μπορεί να εκφράζει με την γλώσσα αυτή ότι επιθυμεί και ότι τον εκφράζει. Σέξυ δεν είναι αποκλειστικά και μόνο ο άνθρωπος που πυροδοτεί την ανάγκη της σεξουαλικής μου εκτόνωσης αλλά και εκείνος (αν όχι κυρίως) που με αιχμαλωτίζει ολοκληρωτικά και με κάνει να επιθυμώ την έκφραση συντροφικότητας παράλληλα με την σεξουαλική μου εκφόρτιση.Το γνήσιο σεξ απήλ,η ουσιαστική και άφθαρτη γοητεία δεν είναι υπόθεση γεωμετρίας του σώματος ή κλινικών αρετών αλλά είναι ,κυρίως,υπόθεση της σχέσης που μπορεί να αναπτύξει και να διατηρήσει ο κάθε εραστής με την/τον σύντροφο του.


Τελειώνοντας,θεωρώ σημαντικότερο απ όλα το να κατανοήσουν οι δυο σύντροφοι ότι το καλό της σχέσης τους δεν επιδρά μόνο στους συντρόφους-εραστές,αλλά και στους συντρόφους-γονείς και συνεπώς στο παιδί τους.Η σχέση είναι ένας ζωντανός οργανισμός μέσα στην οικογένεια,ένας ακόμα ξεχωριστός άνθρωπος που αλληλεπιδρά τόσο με τους εραστές όσο και με τους γονείς αλλά και με το παιδί τους.Ο έρωτας (συντροφική αγάπη) δεν είναι παντεσπάνι αλλά θρεπτική ουσία για την οικογένεια.