Κάτι σαν γνωριμία........

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

The Winner Takes it All ή Η ισχύς εν τη ενώσει ;-)


  
Για άλλη μια φορά σας προτρέπω να προτιμήστε το βίντεο που ανέβασα απ το κείμενο μου.Τι μπορεί να πεί κανείς για την Meryl Streep ; Προσέξτε την ερμηνεία της και αφήστε την να σας μιλήσει η ίδια.Έχει πολλά να σας πεί μέσα απ το σύνολο της έκφρασης της (λεκτικός και εξωλεκτικός-σωματικός λόγος).Το πρώτο απ όλα αυτά που θα ήθελα να περάσει σε όλες τις γυναίκες είναι ότι ο ερωτισμός,η ικανότητα να σαγηνεύετε είναι πολύ πέρα απ τα χρόνια που μπορεί να κουβαλάτε,απ την γεωμετρία του σώματος σας ,το σχήμα που μπορεί να φέρετε ή να μην φέρετε.Σίγουρα κάποιος στυλίστας,κάποιος απο αυτούς που διαμορφώνουν τις τάσεις της μόδας δεν θα διάλεγαι την Streep για μοντέλο του ,τόσο λόγο ηλικίας όσο και λόγο γενικότερης μορφής.Όμως μπροστά σε αυτήν την έκφραση ποιός άντρας δεν θα γινόταν λιώμα; Ναι είναι η ίδια γυναίκα που ενσάρκωνε και την σκληροπυρηνική αφεντικίνα στο "Ο διάβολος φοράει Prada".Είναι άδικο να μιλάμε για υποκριτικό ταλέντο και έτσι να προσδιορίζουμε τέτοιες ερμηνείες με τη λέξη υποκριτική,άρα υποκρισία,άρα κάτι μη αληθινό.Το ταλέντο αυτό θα ήταν προτιμότερο να λέγεται ταλέντο ταύτισης.Η Meryl πιστεύει τόσο πολύ στον ρόλο της που γίνεται μια πραγματικότητα γι αυτήν και ανακινεί απο μέσα της την Meryl αυτής της πραγματικότητας.Σε αυτό το βίντεοκλίπ λοιπόν δεν κάνει τίποτα άλλο με το να ταυτίζεται με το ρόλο της ως θηλυκό και έτσι να αναβλύζει απο μόνη της η γοητεία απο μέσα της.Στο "θηλυκό" Meryl ,όπως και σε κάθε άλλο "θηλυκό" πχ Δήμητρα,Ιωάννα,Σταυρούλα και όποιο άλλο όνομα θέλετε, πως μπορεί να μείνει ασυγκίνητος ένας άντρας ;Το σαγηνευτικό μυστικό της δεν βρίσκεται ούτε στην ηλικία,ούτε στη μορφή,ούτε στα ρούχα αλλά τελικά στην ταύτιση με το θηλυκό που φέρει μέσα της.Αυτό το θηλυκό είναι δοσμένο απ την ίδια την φύση σε κάθε γυναίκα και η δύναμη της γοητεία σας λοιπόν δεν κρύβεται στην μίμηση άλλων μοντέλων ομορφιάς ή και συμπεριφοράς αλλά στην ταύτιση άρα στην πίστη του ίδιου σας του θηλυκού φορτίου.

   Άς πούμε όμως κάποια γενικότερα πράγματα γι αυτό το αριστούργημα που βλέπουμε.Πρό κειται για απόσπασμα της ταινίας Mamma Mia.Η ταινία αυτή στηρίζεται σε μιούζικαλ που κτήσθηκε πάνω σε τραγούδια των ΑΒΒΑ,ένα συγκρότημα που προσωπικά το θεωρώ εξίσου ανεπανάληπτο με αυτό των Βeetle's.Οι Björn Ulvaeus & Benny Andersson αρθροίζουν για άλλη μια φορά το μουσικό τους ταλέντο και δημιουργούν ανεξίτηλα αριστουργήματα.Η υπόθεση του μιούζικαλ (για όσους δεν είδαν την παράσταση ή την ταινία) έχει να κάνει με μια μάνα τη Donna που διοργανώνει τον γάμο της κόρης της. Αυτός γίνεται σε ένα ελληνικό νησί.Αυτό που λείπει είναι ο πατέρας που η κόρη ποτέ δεν έμαθε ποιός είναι.Ψάχνοντας όμως στα προσωπικά αντικείμενα της μητέρας της βρίσκει στοιχεία που δείχνουν ότι ανάμεσα σε τρείς άντρες, του ερωτικού παρελθόντος της μητέρας της,βρίσκεται ο πατέρας της.Έτσι προσκαλεί στον γάμο αυτούς τους τρείς άντρες,κρυφά απ τη μητέρα της.Με αυτόν τον αιφνιδιασμό στοχεύει στο να της αποκαλύψει η μητέρα της ποιός τελικά είναι ο πατέρας της.Η Donna (=γυναίκα στα ιταλικά) αντιστέκεται στο ενδεχόμενο μιας τέτοιας αποκάλυψης μέχρι λίγο πριν την γαμήλια τελετή,όπου και "λυγίζει" και με δείκτη το ίδιο της το συναίσθημα υποδεικνύει ότι ο πατέρας της είναι ο Sam (Pierce Brosnan).Αυτό ακριβώς το στιγμιότυπο καταγράφεται σε αυτό το βίντεο.Στο τέλος του κειμένου έχω τους στίχους του τραγουδιού που ακούγεται (The winner takes it all) τους οποίους θα προτιμούσα να ξεψαχνίσετε κοιτώντας παράλληλα το βίντεο.

  Στο προηγούμενο κείμενο μου είχα αναφερθεί στον ρόλο του άρρενος ως βιο-προστάτη.Μέσω της μήτρας της συζύγου του κατα κάποιον τρόπο θα νικήσει τον θάνατο (αφου το παιδί/παιδιά θα φέρουν και την υπογραφή της δικής του σύστασης) και έτσι η ζωτική αυτή ανάγκη είναι αυτή που τον χρίζει σε προστάτη της γυναίκας του που όπως ξαναέγραψα αυτό δεν ερμηνεύεται σαν ισχυρό φύλο μιας και η γυναίκα αναλαμβάνει την δημιουργία της ζωής άρα και την δική του συνέχεια/αθανασία.Αυτή εξάλλου είναι και η έννοια του όρου Συ(ν)-ζύγου,συ(ν)-ζυγίζονται και οι δυο απέναντι σε έναν κοινό στόχο που είναι η διατήρηση της ζωής.Αυτή η συ(ν)-ζυγία είναι δυο διαφορετιμοί ,μεν, αλλά όχι ανισότιμοι,δε, ρόλοι.Δείτε λοιπόν στην αρχή του βίντεο πως εκκλιπαρεί ο Sam να παραδεχτεί η Donna ότι αυτός είναι ο πατέρας.Ο Sam έχει φτάσει σε μια ώριμη ηλικία άρα βρίσκεται πλησιέστερα στο κατώφλι του θανάτου ,σε σχέση τουλάχιστον με τότε που ήταν νέος και άρα πιο ανέμελος.Τώρα νοιάζεται περισσότερο λοιπόν για την αυριανή συνέχεια του.Με αυτό το φαινόμενο είμαστε εξοικειωμένοι άλλοστε και μέσω της τηλεόρασης όπου συχνότερα βλέπουμε μεσήλικες άντρες να αναζητούν τα παιδιά που εγκατέλειψαν ή που η ζωή τα έφερε να αποχωριστούν.

  Είναι πραγματικά εμπνευσμένη και ερμηνευτικά και σκηνοθετικά η στάση του Brosnan,όταν ακούει τους στίχους "I was in your arms,Thinking I belonged there
I figured it made sense,Building me a fence,Building me a home,Thinking I'd be strong there...".(απ'το 1:28 λεπτό του βίντεο).Με αυτούς τους στίχους του αναγνωρίζεται ο ρόλος ως βιο-προστάτη,ο αρσενικός ρόλος, και αυτό τον γεμίζει απο αυτοπεποίθηση που ανακλάται στο βλέμμα James Bond τύπου,που εσνάρκωνε παλιότερα.Σε αντιδιαστολή βέβαια με όλο το υπόλοιπο τραγούδι όπου η Μ.Streep εκφράζει την θλίψη/απογοήτευση της και ο Ρ.Brosnan δείχνει συμπάσχων αλλά και σκεπτικός-μπερδεμένος.Αυτή η στάση δεν δείχνει μόνο μια ευθυγράμμιση με τη θλίψη της γυναίκας αλλά και μια δική του θλίψη απέναντι στην ανεπάρκεια του ως βιο-προστάτη,όπως αυτή ανακλάται στα παράπονα της Donna.Συχνά τέτοιες συναισθηματικές αντιστοιχήσεις στο ζευγάρι αποτελούν αίτιο σύγκρουσης.Το αίσθημα του ανικανοποίητου που ανακλά η γυναίκα προσλαμβάνεται απ τον άντρα σαν αμφισβήτηση του αρσενικού του ρόλου και αμυντικά αντιδρά με θυμό απέναντι σε αυτό.Το αίσθημα ανικανοποίητου βέβαια μπορεί να το εκδηλώνει μια γυναίκα είτε σαν προσπάθεια να διασφαλίσει καλύτερες συνθήκες για το παιδί της είτε όμως και λόγο της ευμετάβλητης ψυχοσύνθεσης που συνάδει με τις συνεχείς ορμονικές μεταβολές που συμβαίνουν στο σώμα της,είτε να αποτελεί ένα συμπεριφορικό σχήμα αντίδρασης απέναντι στο στρές απ την υπόλοιπη καθημερινότητα της.Πολλές φορές λοιπόν οι άντρες δεν το αντέχουν αυτό γιατί το χρεώνονται σαν αμφισβήτηση του ρόλου τους.Μας εκνευρίζει η γκρίνια τους γιατί την προσλαμβάνουμε σαν δική μας ανεπάρκεια.Στο πίσω μέρος του μυαλού μας όμως ας έχουμε και αυτές τις σκέψεις ότι δηλαδή μέσα στον βιολογικό ρόλο της γυναίκας είναι και το να αναζητά τις καλύτερες συνθήκες διαβίωσης του παιδιού της,ότι και οι βιοχημικές μεταβολές που συμβαίνουν μέσα τους συνδράμουν σε αυτήν την ψυχική ευθραυστότητα της αλλά και τις ιδιαιτερότητες που μπορεί να έχει ο χαρακτήρας της.Με αυτό βέβαια περιγράφω ένα γενικό σκηνικό παραγόντων που κάνουν λίγο πιο γριφώδη,πιο ακαταλαβίστικη (για τον άντρα) μια γυναίκα.Ωστόσο δεν δικαιολογώ ή παραγνωρίζω περιπτώσεις όπου η γυναικεία συμπεριφορά γίνεται υπερβολική ή ο άντρας εμφανίζει υπερ-ευθυξία και έτσι η μορφή και η ένταση των συ-ζυγικών συγκρούσεων/ αλληλεπιδράσεων  να αγγίζει το παθολογικό φάσμα.(Είναι ευνόητο ότι τέτοιες περιπτώσεις κάνουν αναγκαία την συνεργασία του ζεύγους με κάποιον ειδικό πάνω στη θεραπεία ζεύγους).

  Ένα άλλο σημείο στο οποίο αξίζει να σταθούμε είναι στο πως αποτυπώνεται/ βιώνεται ο γυναικείος συναισθηματισμός απ την ίδια την γυναίκα."But tell me does she kiss,Like I used to kiss you? Does it feel the same?When she calls your name? " και καθώς προχωράει ο στίχος λέει ότι "Somewhere deep inside,You must know I miss you " που χρειάζεται να το μεταφράσω για να το καταλάβουμε καλύτερα <<κάπου βαθιά μέσα σου ,πρέπει να ξέρεις ότι μου λείπεις>>.Αυτή η "βαθιά αίσθηση" είναι πιο αυτονόητο προνόμιο στις γυναίκες και λιγότερο στους άντρες. Μιλώντας λίγο πιο συμβολικά θα λέγαμε ότι η γυναίκα ενσωματώνοντας το πέος του άντρα της ,τον προσλαμβάνει και τον αισθάνεται βαθειά μέσα της.Η γυναίκα ,αργότερα σαν εγκυμονούσα,θα αισθάνεται την ύπαρξη του παιδιού της βαθιά μέσα της.Αυτή λοιπόν η ευαισθησία απέναντι σε "βαθύτερες" αισθήσεις δείχνει μάλλον πιο οικεία στο θηλυκό παρά στο αρσενικό.Πολλές φορές οι γυναίκες θεωρούν αυτονόητο ότι την ίδια βαθιά αισθητικότητα που έχουν εκείνες,την έχουν ταυτόχρονα και οι σύντροφοι τους.Σαφώς και κάποιοι άντρες μπορεί να είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σε σχέση με κάποιους άλλους ωστόσο μην θεωρούμε σαν δεδομένο ότι αυτή η ανδρική ευαισθητοποίηση μπορεί πάντα να συστοιχίζεται με την αντίστοιχη γυναικεία.Στο ερώτημα λοιπόν της γυναίκας "Μα καλά,δεν καταλαβαίνει τι αίσθανομαι βαθιά μέσα μου γι αυτόν ? "  πολλές φορές η απάντηση είναι όχι,δεν καταλαβαίνει.Το πρόβλημα αυτής της μη βαθιάς αλληλοκατανόησης οξύνεται ακόμα περισσότερο όταν η γυναίκα φυλακίζει αυτήν την βαθύτερη αίσθηση και περιχαρακώνει έτσι την έκφραση της όπως επίσης και όταν ο άντρας είναι πιο συνεσταλμένος και συνεπώς χρειάζεται περισσότερη ενίσχυση και αποσαφήνιση της βαθύτερης αίσθησης της γυναίκας αυτής.Με άλλα λόγια μπορεί να υπάρχει δυνατότητα για καλή εναίσθηση (empathy) στον άντρα,άρα για καλή εκτίμηση της συναισθηματικής εμπειρίας της γυναίκας, αλλά να μην υπάρχει εμπιστοσύνη του ίδιου απέναντι στην ικανότητα του αυτή (λόγο ιδιοσυγκρασίας,παρελθοντικών ματαιώσεων κλπ).Ωστόσο για μην μπλεκόμαστε σε ειδικότερες περιπτώσεις ας αρκεσθούμε στο ότι στην επικοινωνία ανάμεσα στους δυο συντρόφους ,αυτό που αισθάνεται ο καθένας δεν πρέπει να θεωρείται εξ αρχής αυτονόητο και για τον άλλον.

   Επιτρέψτε μου να αναφερθώ και στο ευρύτερο τοπίο που εξελίσσεται η σκηνή του βίντεο.Το ζευγάρι βρίσκεται πάνω σε μια βραχώδη τοποθεσία η οποία περιβάλλεται απο θάλασσα.Η θάλασσα είναι ένα ρευστό μέσο,ευμετάβλητο,που ανάλογα με τις ευρύτερες καιρικές συνθήκες μπορεί να μεταμορφώνεται απ την απόλυτη ηρεμία στην εφιαλτική τρικυμμία ή ακόμα και σε τσουνάμι.Μια ανάλογη ρευστότητα παρουσιάζουν και οι ευρύτερες βιολογικές,κοινωνικές και οικονομικές συνιστώσες στη ζωή μας.Η ίδια η ζωή ,δηλαδή, μπορεί άλλοτε να είναι μια ήρεμη θάλασσα και να μας δελεάζει να κολυμπήσουμε σε αυτήν και άλλοτε να είναι μανιασμένη και να μας απειλεί με πνιγμό.Απέναντι σε αυτήν την αστάθεια,σε αυτήν την ρευστότητα, αναπτύ- σσονται ,σαν βράχοι, ψυχικές άμυνες.Όσο γεροί κι αν είναι οι βράχοι αυτοί δεν μπορούν να ξεφύγουν απο την αποσάρθρωση που προκαλούν τα κύμματα που πέφτουν επάνω τους.Η σχέση του ζευγαριού ,λοιπόν ,πολλές φορές εκτυλίσσεται πάνω σε ένα τέτοιο τοπίο.Καταλαβαίνουμε τις διακυμάνσεις και τα πλήγματα που μπορεί να δεχθεί μια σχέση όσο πιο μανιασμένη είναι η θάλασσα και όσο πιο αδύναμος είναι ο βράχος πάνω στον οποίο βρίσκεται.Αυτό το σκηνικό το βλέπουμε να διατυπώνεται και στους στίχους "The gods may throw a dice,Their minds as cold as ice ,And someone way down here,Loses someone dear".

  Συνοψίζοντας λοιπόν όλα όσα έχουμε πεί ως τώρα ,μπορούμε να καταλάβουμε γιατί οι σχέσεις μοιάζουν πολύπλοκες,σύνθετες ή δύσκολες.Υπάρχουν σταθερές διαφυλικές ιδιαιτερότητες που απορρέουν απ τον ίδιο τον βιολογικό ρόλο ή προορισμό (αν θέλετε) του κάθε φύλου,οι οποίες περιπλέκονται απο χαρακτηρολογικές ιδιαιτερότητες που φέρει το κάθε άτομο και σε όλη αυτήν την συνθετότητα επιπροστίνθενται και οι ευρύτερες συνθήκες ζωής (θάλασσα-βράχοι).Οι αλληλεπιδράσεις όλων αυτών των επιμέρους παραγόντων διαμορφώνουν το ιδιαίτερο σενάριο,την ιδιαίτερη παράσταση της κάθε σχέσης.Κάποιες φορές μάλιστα όλη αυτή η πολυπλοκότητα κάνει τα πράγματα να φαίνονται δύσκολα εκ των έσω (για το ίδιο το ζευγάρι) και ταυτόχρονα εύκολα εκ των έξω (για αυτούς που παρατηρούν ως εξωτερικοί θεατές ή επεμβαίνουν ως τρίτοι,ως συγγενείς και ως περίγυρος).Αυτήν την διττή μορφή,αυτήν την διαφορετικότητα της σχέσης εκ των έσω και εκ των έξω, μπορεί να διακρίνει κανείς στον στίχο "Spectators of the show,Always staying low" που σε ελεύθερη μετάφραση είναι ότι οι θεατές της παράστασης,την παρακαολουθούν πάντα απο κάτω και ακόμα πιο ελεύθερα θα το ερμηνεύαμε με τη γνωστή παροιμία "Έξω απ τον χορό,πολλά τραγούδια λένε".Φαντασθείτε λίγο πως νιώθετε όταν πάτε σινεμά και βλέπετε μια ταινία η οποία εξελίσσεται διαφορετικά απο αυτό που θα θέλατε.Αναρρωτιέστε γιατί αυτό που είναι προφανές σε εσας σαν θεατές είναι δυσθεώρητο για τους ήρωες της ταινίας.Μέσα σας ταυτίζεστε με τους ήρωες του έργου και πολύ εύκολα ζείτε το σενάριο έτσι όπως εσείς θα θέλατε.Καταλαβαίνετε τους ειδικούς χειρισμούς του θεράποντα της σχέσης που ναι μεν είναι τρίτος αλλά αν ταυτισθεί με τους θεατές της παράστασης κινδυνεύει να βρεθεί εκτός σεναρίου και συνεπώς αντί να βοηθήσει να δημιουργήσει μεγαλύτερο χάος.Ακριβώς αυτό όμως εξηγεί και το γιατί ακόμα και αν κάποιος βοηθά εκ των έξω σχέσεις,τα θαλασσώνει εκ των έσω στην δική του ζωή.Όσο αντιφατικό κι αν μοιάζει δεν είναι ασύμβατο με την πραγματικότητα.

  Όμως πρέπει να καταλήξουμε κάπου,να φτάσουμε στον τίτλο.Η Donna μοιάζει να χαρακτηρίζει σαν νικητή τον Sam στο παρελθόν τους όμως δεν δείχνει τελικά ο Sam να απολαμβάνει κάποια νίκη,το αντίθετο μάλιστα θα λέγαμε.Απ την άλλη κινησιολογικά η Donna χρίζει τον εαυτός της σε τωρινό νικητή (παίρνοντας αν θέλετε εκδίκηση) και τρέχει προς τα πάνω αφήνοντας χαμηλότερα τον Sam να εκκλιπαρεί.Όμως ούτε και εκείνη απολαμβάνει κάποια νίκη κάνοντας αυτό αλλά μάλλον το ακριβώς αντίθετο βλέπουμε.Όταν δυο άτομα συζευχθούν σε μια σχέση και υπάρχει αμοιβαιότητα στα συναισθήματα,υπάρχει συναισθηματική ανταπόκριση,τότε νικητής δεν μπορεί να είναι ποτέ ένας απ τους δυο.Πραγματική νίκη μπορούν να καταφέρουν μόνο και οι δυο μαζί,στο βάρθρο του νικητή μπορούν να σταθούν μόνο ως ζευγάρι μαζί.Στο "The winner takes it all" ίσως το all θα άξιζε να το μεταφράσουμε σαν ολότητα,σαν σύνολο,σαν το ένα που το αρθροίζουν οι δυο τους.
Γι αυτό στον τίτλο βάζω σαν ερμηνεία το " ισχύς εν τη ενώσει".Αυτό μπορεί να ακούγεται ρομαντικό και άρα συνειρμικά να μας φαίνεται εκτός πραγματικότητας,σαν happy end μιας ταινίας μόνο και όχι της ζωής.Όμως ο ρομαντισμός δεν είναι κάτι απαραίτητα εκτός της φύσης.Συνηθίζουμε να χαρακτηρίζουμε ως ζωώδη (άρα αυθ-ΟΡΜΗ-τη) συμπεριφορά την πολυγαμικότητα ή την διάθεση μας γι αυτήν.Ακούω πολλές φορές ότι ο άντρας είναι πολυγαμικό ζώο απ τη φύση του ή οτι γενικότερα άντρες και γυναίκες φτιάχτηκαν σαν πολυγαμικοί.Αυτό είναι όμως μάλλον μια πολύ επιφανειακή προσέγγιση της ανθρώπινης σεξουαλικότητας.Πολύ συντομα να πώ ότι αν εκ φύσεως (αν μας ήθελε η φύση) είμασταν πολυγαμικοί τότε μάλλον δεν θα επιβιώναμε τόσο πολύ.Πρώτα απ όλα γιατί η πολυγαμικότητα θα οδηγούσε σε ανεξέλγκτο αριθμό γεννήσεων (καθένας θα συνουσιάζονταν με την καθεμία) αλλά το ακόμα πιο προβληματικό θα ήταν ότι απο μια τέτοια τάση σύντομα θα φτάναμε σε γεννεές όπου ο καθένας θα είχε μια συγγένεια με τον κάθε άλλον ,που πολυ απλά αυτό μπορεί να μεταφράζονταν σε αναγκαστικές αιμομιξίες ή εν πάση περιπτώση ανακύκλωση γενετικών συνδυασμών και περιορισμός της γενετικής ποικιλότητας άρα και της εξέλιξης/επιβίωσης.Η ρομαντική αγάπη,το να δεσμεύομαι μοναδικά με ένα άτομο και να συνουσιάζομαι μαζί του με σκοπό την αναπαραγωγή μας,διαφυλάσει καλύτερα τις γονιδιακές δεξαμενές και συνεπώς την γενετική ποικιλότητα.Όσο ζωώδες λοιπόν μπορεί να είναι το θέλω να συνουσιάζομαι με ότι περνάει απο μπροστά μου (άρα το δέλεαρ είναι η περισσότερη ηδονή) άλλο τόσο και ίσως περισσότερο φυσικά (ζωϊκά) επιβεβλημένο είναι να δημιουργώ σταθερό και μόνιμο δεσμό αναπαραγωγής,γιατί έτσι διασφαλίζεται καλύτερο το αύριο της φύσης.Μην προσπαθούμε βιαστικά να εξομοιωθούμε με την πολυγαμία άλλων ζωϊκών οργανισμών παραβλέποντας το ότι αυτά παρουσιάζουν εποχιακό οίστρο (τάση για αναπαραγωγή σε συγκεκριμένες και περιορισμένες περιόδους του έτους) ενώ εμείς είμαστε σε συνεχή σεξουαλική διάθεση και πάντως πιο συχνή απο αυτή των άλλων οργανισμών.

  Καταλαβαίνετε ότι δεν θέλω να απομυθοποιήσω κάποια πράγματα απεναντίας αυτό που κάνω είναι να στηρίζω ποιότητες που έχουμε εξορίσει στον κόσμο του εξωπραγματικού.Το να είμαστε ρομαντικοί,το να δεσμεύομαστε μονιμότερα,δεν είναι μόνο φυσικά συμβατό αλλά και φυσικά συμφέρον.Ήδη κάποια ερευνητικά πορίσματα
δείχνουν το ζευγάρωμα μας να γίνεται στα πλαίσια του καλύτερου ταιριάσματος γονιδίων ή ανοσοποιητικών παραγόντων.Με άλλα λόγια αυτό που συνδέει ειδικά και στενά δυο ανθρώπους ίσως να μην συνδέεται με μια αφηρημένη ρομαντικίζουσα διάθεση αλλά και με βιολογικές συνιστώσες που διασφαλίζουν το καλύτερο μέλλον(ομοιοστατική τελεολογία) για το είδος μας.

   The Winner Takes it All

I don't wanna talk
About the things we've gone through
Though it's hurting me
Now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too
Nothing more to say
No more ace to play

The winner takes it all
The loser standing small
Beside the victory
That's her destiny

I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear
The winner takes it all
The loser has to fall
It's simple and it's plain
Why should I complain?

But tell me does she kiss
Like I used to kiss you?
Does it feel the same
When she calls your name?
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say
Rules must be obeyed

The judges will decide
The likes of me abide
Spectators of the show
Always staying low
The game is on again
A lover or a friend
A big thing or a small
The winner takes it all

I don't wanna talk
Cos it makes me feel sad
And I understand
You've come to shake my hand
I apologize
If it makes you feel bad
Seeing me so tense
No self-confidence
But you see
The winner takes it all
The winner takes it all

The game is on again
A lover or a friend
A big thing or a small
The winner takes it all

The winner takes it all

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου